El Meco rituale

Helt i starten av sommerferien hadde jeg sammen med min mor og bror bestemt oss for å reise til Mexico. Så vi dro i maange timer med fly. Vi ankom i Cancun og var der noen få dager på ett søtt lite motel. Andre dagen vi var i Cancun dro vi til en mayaruin som heter El Meco. Vi kjørte en shabby form for kolektivtransport som var egentlig var en minibuss som ble kaldt collectiv. Når vi kom fram var det en del hvitkledde indianere som sto foran tempelet. Før vi visste ordet av det var vi blitt med på ett new age/mayarituale. Det var utolig kult, først skulle vi hilse alle fire vinnrettningene og deretter skulle vi klemme hverandre. Det var så koselig og helt tilslutt ble vi renset med røkelse og olje.  Det vi hadde glem var at det var sommersolverev akkurat den dagen så det var grunnen til ritualet. Jeg følte meg utrolig ren og  nærme Chac, regn og hovedguden i mayakulturen. Det var en av høydepunktene på turen tror jeg. Gøy gøy!

Dette innlegget ble publisert i Mexico, Sommer og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

