Energirevolusjon og bortsnakking på høyt nivå

På mandag er det Natur og Ungdom sommerleir og HURRA jeg gleder meg! Jeg er på samferdselgruppa så jeg kommer til å lære om samferdsel. Egentlig ville jeg på jordbruk, WTO og EU-gruppa men det var ikke plass. Men det er helt greit for samferdsel er noe av det jeg bryr meg mest om når det kommer til miljø og jeg tror faktisk det kommer rett etter homodebatten når det kommer til politikk generelt. Jeg mener at alle burde ha like rettigheter uansett hudfarge, kjønn, religion eller seksualitet. Jeg skjønner ikke hvorfor det har blitt forskjeller in the first place. Ser du en tydelig forskjell på hetro og homo? Selvfølgelig finnes det stereotyper, men de fleste er like; spiser det samme, hører på den samme musikken, bader i det samme vannet osv. All den urettferdigheten som har oppstått bare på grunn av at folk har forskjellige meninger og bakgrunner. Det er noe jeg ikke kan fatte. Derfor prøver jeg å rette på klassekameratene og vennene mine når jeg hører de sier feks. «Er du homo eller?» eller «Jævla pakkis». Hvorfor er det dumt å være homse eller fra pakistan? Akkurat som fitte, når ble det noe negativt? Jeg vet jeg kan høres snusfornuftig ut når jeg klager på venne min, men for meg er dette kjempe viktig. Tenk om personene du kaller homo faktisk er det og ikke tørr å komme ut av skapet på grunn av deg? Det må være ganske kjipt å være han da. På den måten er kommunismen en god tanke, at alle er like er en god ting på en måte. Men at alle er like bokstavelig talt er jo kanskje ikke så bra. Men nå har jeg snakket meg bort akkurat som norsklæreren min ofte gjør🙂 Hurra for sommerleir! og himmeloghavsomjeggledermegtildetjegskaldagenetter!

Dette innlegget ble publisert i Randomness, Sommer og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

