Tortur og adel

Laiv/LARP – Live Action RolePlaying. Improteater hvor skuespillerne også er tilskuerne. Levende rollespill. Dette har jeg nå gjort i ca en uke.
Først dro jeg på en laiv kaldt Brente Hekser. Universet var Harry Potter og året var 1596. Det fantes ikke noe magiderpartement, men konflikten mellom protestanter og katolikker var i full gang. Jeg spilte en adelspike fra Østerriket som var giftet bort til en gammel gris i Spania. Mitt navn var Theresa Maria Fuga Cathrinthia von Habsburg de Sevilla og jeg hadde flyktet og var på vei til Østerriket. Problemet var at jeg og kammerspiken min traff på Tyskland. Det hele sluttet med at jeg rømte med min nye varulvjøglerkjæreste etter jøglertruppen hadde rundstjælt hele vertshuset🙂

Den andre laiven var Ravns sommerlaiv 2010. Settingen var en fantasy verden i middelalderen med skyggedyr (varulver), druider, forskelliger religioner og demoner, volver og masse mer. Jeg var med i kongshirden og vi var den mest hatede grupperingen på hele laiven. Vi var brutale, groteske, kalde og tøffe. Du lurer kanskje på hvorfor lille, søte meg var med i en sånn ekkel gruppering som det. Vel jeg hadde et lite avlukke i ett av teltene våre jeg pleide å ta inn folk for å ta en liten «prat». Når folk gikk forbi utenfor hørte de da smerteskrik fra de jeg torturerte🙂 Jeg fikk ikke torturert så mange og det angrer jeg på for hun ene jeg fikk det skikkelig bra til med spilte kjempe bra tilbake og hylte og bar seg. Hun hadde drept min øverstkommanderende så hun fortjente at jeg trakk ut alle fingerneglene hennes, kuttet av en finger, pisket henne, slo henne, brukte spikerhjul og stakk ut det ene øye hennes🙂 Det endte med at en soldat fra hennes land kom og hentet henne, svimeslo meg og kuttet av meg fire fingre.
Første kvelden satt jeg og noen andre utenfor vertshuset og plutselig hørte vi et hyl fra andre siden av leirplassen. Siden jeg var i hirden tenkte jeg først at jeg burde gå og sjekke hva det var helt til jeg hørte et til hul litt nærmere og så et rett bak vertshuset og jeg skjønte at det ikke var noen som hylte, men noe. Når det gikk opp for meg at det var skyggedyr ble jeg livredd. Ikke rollen min men jeg ble redd for det var første gang jeg opplevde S.I.S (skummelt i skogen) på laiv. Andre kvelden hylte de igjen og akkurat da var jeg selvfølgelig på do uten rustning, sverd eller noenting. Jeg var ganske redd da og, men når jeg fikk på meg rustning og fant sverd og skjold og dyrene kom ut på plassen var jeg fullstendig rolig. Nå er jeg ikke redd for hva som befinner seg i mørket i det hele tatt lenger.
I mitt land (Ravnariket) var religion forbudt og når volvene (slags hekser) hadde et religiøst rituale ganske åpenlyst måtte jo vi gjøre noe med. Min ekte mor spilte volve på laiven og når vi angrep kom jeg og mamma i kamp. Det var utrolig gøy å slå litt løs på mamma for en gangs skyld🙂

Det var en fantastisk opplevelse og jeg gleder meg til å eskapere og flykte fra virkeligheten igjen🙂

Dette innlegget ble publisert i Sommer og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Tortur og adel

Legg igjen en kommentar

