RIP

Jeg var tårevåt etter Avatar var ferdig. Jeg sjekket mailen min og der var det en mail med emne RIP. Jeg tenkte ikke mye over det til jeg leste ordene: Du vet at Magnus er død? Jeg skjønte det ikke helt først. Ikke det at jeg og Magnus var veldig nære venner, men plutselig var en jeg hadde snakket en del med og møtt ved flere anledninger  borte. Jeg ante ikke hva som hadde skjedd, men jeg fikk vite etterpå at han hadde tatt sitt eget liv.  På en måte gjorde det det litt bedre. Jeg trodde noe hadde brutalt revet han vekk fra livet, men så var det hans egen planlagte beslutting. Han ønsket ikke å leve mer og da ble det på en måte noe annet.

Kjære Magnus, hvil i fred

Dette innlegget ble publisert i Høst og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til RIP

  1. JELLYFISH sier:

    Beklager hvis dette strør salt i såret (det er trist når folk dør), men jeg synes selvmord er verre enn en ulykke. En ulykke river deg vekk fra livet, selvmord betyr at du med viten og vilje lar dem rundt deg sitte igjen med et tomt hull, og masse ansvar.
    Jeg greier bare ikke sympatisere med sånne mennesker. Alle har det vondt, men det ligger stor styrke i å be om hjelp. Det er trist at Magnus ikke følte at han kunne det.

    • secretmoose sier:

      Kanskje, men likevel han ønsket ikke å leve lenger og det får være hans valg. Selv om det er tungt for de rundt han, jeg har grått masse i dag, bør han få råde over sitt eget liv synes jeg.

Legg igjen en kommentar

