Slang

Jeg skriver en særoppgave om Slang gjennom tidene. Så det jeg trenger er en av mine eldre lesere som kan fortelle meg litt om slang før i tiden ^^  Ålløøøø

Dette innlegget ble publisert i Politikk, Randomness. Bokmerk permalenken.

3 svar til Slang

  1. Liss sier:

    Petter Scherven har skrevet bok om slanguttrykk fra «gamledager».
    Men her er noen jeg husker; Kårni =lettere dum, Teit = dum, Teflon i panna = har litt tungt for å oppfatte (treg). Teflon er belegg som brukes i kjeler og panner.
    Korka = stokk dum, Klyse = ekkel person, Limer = person som henger seg på. Umulig å bli kvitt. Brilleslange = en som bruker briller. Eksosrype = jente som sitter bak på motorsykkel. Kubikksjarmør = gutt som kjører motorsykkel. Silkeramp = navn på Frogner-banden (vestkantungdom). Fjompenisse = tror han er morsom, men egentlig
    motsatt. Lykke til, du finner sikkert mye på nettet også!

  2. Flavia sier:

    Haha, den oppgaven hadde vi også😛

    Språket har jo utviklet seg fra norrønt. Og fikk dansk uttale på 1800-tallet eller noe. Så har det utviklet seg videre. Ha en fin Jul😀

    -Cecilie

  3. Tilbaketråkk: 2010 in review | The Secret Of Life Mooses

Legg igjen en kommentar

