Prom Night

Da var mitt første skoleball overlevd. Jeg sier bare ett ord… KLEINT. Partnere ble trukket og det er greit nok for da blir ingen alene. Men likevel er det ekstremt kleint å gå på date med en du ikke kjenner og aldri har snakket med i hele ditt liv. Uansett må jeg komme med et resyme av kvelden:

Min ankomst var SPEKTAKULÆR! En blå hybridbil med dunkede musikk fra p5 stoppet opp foran den røde løperen utenfor Spikerboks i Nydalen. Ut fra førersetet kom en kvinne kledd i frakk og flosshatt (min mor) og åpnet døren for kveldens.. øh.. Tyra!  Selvfølgelig var jeg litt sein og ingen så det… Da jeg kom inn slo et lyn ned i meg når jeg oppdaget at jeg hadde glemt invitasjonen.. så jeg måtte dra hjem… juust kidding. De hadde selvfølgelig en gjesteliste så etter å ha blitt kroppsvisitert og hengt av meg frakken kunne jeg finne min kavaler for kvelden. Da jeg fant han håndhilste vi og stilte oss stille i køen for å bli tatt bilde av. Jeg snakket med mine venner og han med hans. Vi fikk et bilde tilslutt og kunne gå inn.

Middagen var kjempe god. Forretten var skalldyr-ett-eller-annet med toast, hovedrett var utolig godt og mørt lam og tilslutt fikk vi servert vaniljepannekotta. omnomnom. Etter middag ble kongen og dronningen (som begge var fra min klasse) kåret sammen med et par andre kåringer og det var tid for polonese. Om man kan kalle det polonese da. Vi gikk hånd i hånd sikksakk rundt tre langbord før  vi stod på hver vår side av trappen mens resten var på vei ned til lokalet vi skulle danse i. Til nå hadde mesteparten av ballet vært ganske kleint, men hyggelig, but more to come.

Vals. Endelig tid for vals. På en eller annen sær måte kom alle de fnisete, vinterkåte ungdommene seg ned trappen i gigantiske disneyprinsessekjoler og inn til danselokalet. Når polonese sangen var ferdig kom det vals i høtalerene og alt ble kaos. Alle stresset med å finne partneren sin noe som var umulig siden alle andre stresset med det samme. Når vi tilslutt fant hverandre pråvde vi å danse på 10x10cm. Danse er vel å overdrive. Vi hadde så vidt hatt dans i gymmen og tråkke rundt er en mer presis beskrivelse. Sangen var nesten ferdig når vi fant hverande og det var like greit.
Så kom dunkdunk musikken og resten av natten var hopphopp. Veldigveldig koselig, svett og gøy.
Alt i alt overgikk ballet mine forventninger i alle fall😉

Dette innlegget ble publisert i Happy hour, Kulde og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

