En togstasjon i Riga

Første lørdagen i påskeferien satt jeg meg på et fly til Riga, hovedstaden i Latvia. Min kjære måtte både trekke alle visdomstenner og reparere et par hull i tennene så, mens han var på tannlegetur diltet jeg med til denne ukjente byen. Siden han måtte sitte store deler av dagen i tannlegestolen hadde jeg mye fritid alene. Det var noe helt nytt for meg. Jeg har aldri  vært alene i en utenlandsk storby før og det var veldig spennende. Mye av dagene brukte jeg på å traske rundt å se hva jeg kunne finne. Jeg fant, jeg fant! Bla. gamlebyen Rigas nasjonale opera og masse søte kafeer og butikker. Ikke minst vintage og bruktbutikker! Det aller vakreste med Riga er alle Art-Nouveaubyggningene. I hver gate kunne man tilfredsstille øyet med utrolige kreasjoner av hus og tårn. Over alt var husene inspiret av denne fascinerende, arkitektoniske stilen.

Kim brukte bare ca halve dagen hos tannlegen så litt tid fikk jeg med han. Vi tuslet bla til En togstasjon i Riga. Vi satt oss ved en av sporene og betraktet togene som kom og gikk. Det var veldig stille bortsett fra fuglekvitter og lave stemmer i det fjerne. Et fantastisk øyeblikk. En fantastisk tid.

Vi bodde Albert Hotell (etter Albert Einstein) og i toppetasjen (11 etg.) var Lounge Club, Rigas vakreste utsikt. Det fikk vi begge gått innom og skuet utover lysene fra Rigas uteliv og fulle partysvensker ^^

Erfaringer, opplevelser og minner for livet.

Dette innlegget ble publisert i Reise, Vår 11. Bokmerk permalenken.

Ett svar til En togstasjon i Riga

  1. JELLYFISH sier:

    Partysvensker, aww.

Legg igjen en kommentar

