Prolog

(Skrevet 3.april)

Jeg ser rundt meg. Det jeg ser er mennesker mellom alt fra 15 til 60. Her er det både klesplagg og hårfrisyrer  du ikke ser over alt. De skråler og ler og løper rundt so

m apekatter. De filosoferer, diskuterer danser og slår på ballonger. Jeg skjønner ca

halvparten av det de sier. Det er ingen tvil om at jeg er på Prolog 2011.

Prolog er et svensk lajvkonvent eller et laivseminar om du vil. Jeg har tilbrakt de

siste 90 timene her i Västerås, sånn omtrent. Jeg har fått brukt helgen min til å synge

patriotiske krigsviser, danse svensk folkedans, snakket med folk uten at de forstår bæret av hva jeg sier og lett etter en person som gjemmer seg for 40 andre.

Fordi dette var første gang kjente jeg få og derfor var det litt vanskelig å inkludere seg selv, men neste år tenker jeg kanskje å holde et programpunkt om laiv og aldersgrenser. Hvorfor har vi dem, hva trenger man de til, når kan man fjerne de? 

Dette innlegget ble publisert i Bildeinnlegg, Laiv. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

