Norges bursdagselskap!

17.mai er vi sa gla’i, morro vi har fra morgen til kveld! Jeg hadde ikke gledet meg så mye til 17.mai på mange år! Bunaden var liiitt skranglete men funket fint.

Vi ankom Margo på femtitallet (i og med at ca halvparten var kledd deretter) og spiste en fortreffelig frokost. Jeg må virkelig uttrykke min begeistring over den fantastiske drakten til verten som sees på bildet ved siden av. Ai ai captain!

Min mor, Tommy og jeg dro ned til byen for å få med oss slutten av den aller flotteste måten å feire en nasjonaldag, nemlig barnetoget! Eller dvs. i kom såpass sent at vi for det meste fikk med oss videregående og garden, men jeg er fornøyd!

Vi sikksakket oss inn på fridays og bestilte tre milkshakes, mens vi ventet må Kim. Omnomnom, I say no more .

Jeg og Kim dro videre og møtte pappa og farmor for å spise lunsj på Rhodeløkken Kafe på Bygdøy. Vi spiste, drakk kaffe og koste oss halvt i hjel før vi gikk en rolig tur opp til Sæterhytten. Etter vi hadde bedaget oss rundt i den varme sommerskogen, ruslet vi tilbake til bilen og kjørte til farmors barndomshjem. Hun var en gang i tiden nabo med Quisling. Vi behaget oss en flott tur her også, med spennende historier fra farmors barndom. 

Pappa kjørte oss til Frognerparken der i møtte OSI dans folk og danset swing med dem. Vi avsluttet dagen med folkedans på Universitetsplassen. En flott syttende mai!

Dette innlegget ble publisert i Happy hour, Vår 11 og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

