Laivsommeren

I fjor bestemte jeg og mamma oss for å bruke mest mulig av denne sommeren til laiv. På en måte mislyktes vi fordi det ikke er så altfor mange laiver som arrangeres i sommer, men vi skal på to i alle fall.

Den første er Legender- Når Gud og hvermann møtes. Dette er en veiskillelaiv som vil si at den utspiller seg i en 15 år gammel laivverden som kalles Veiskille. Jeg skal spille en 19 år gammel kythanijente kaldt Ishte. Kyrthani  er et folkeslag som er en blanding av jøder, arabere og sigøynere. Jeg tror dette blir en kjempekul laiv og grupperingen jeg er satt i virker veldig bra. Gleder meg masse!

Den andre heter 1958 og er en Harry Potter-laiv. Disse laivene er satt i Harry Potter verdenen, dvs at staver, magi og slike ting finnes, men Harry Potter var jo ikke født enda. Jeg skal spille den 26 år gamle sekretæren Bodil Jørgensen fra Norge. Alle rollene er samlet av en eller annen grunn (en konferanse eller noe?) på et amerikansk vertshus i Finland. Jeg kommer til å snakke engelsk, som representerer norsk, mesteparten av laiven fordi norsk, som mesteparten av rollene snakker, blir representer av norsk… forvirrende ja?

Gleder meg!

Dette innlegget ble publisert i Sommer 11 og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

