Vakre Norge – Spa’tak dag 2

Dag 2 ble en dramatisk dag. Vårt oppdrag ble å dra opp på fjellet Reingjerslia og finne to varder hvor det skulle henge bitepostkasser. I dem skulle vi plassere beitetilsynsbøker samtidig som vi kunne kikke litt etter dyrene til Alf.

Vi fikk en meget lett gjennomgang av hvor vi skulle gå..sånn omtrent. Jeg kjørte båten mens Elise og Hilda satt på og etter litt krongling fant vi bukta vi lette etter. Når vi etter mye om og men fant stien vi skulle følge gikk det ganske greit, til tross for MYE mygg og klegg. Da stien slutta derimot måtte vi rett og slett bare fortsette oppover i terrenget og sikte på fjellet vi skulle opp på. Det var en meget slitsom vei å gå, men det gikk oppover. Da vi kom på toppen etter ”for jævelig mang timer” i følge Elise (noe over tre timer) og oppdaget at vi hadde funnet rett varde ble vi over oss av glede. VI satt der og spiste maten vår til Hilda begynte å gå bortover. Jeg synes å høre at hun sa hun skulle se på utsikten så jeg lot det være med det. Da hun ikke kom tilbake på ca en halv time ble vi bekymret og begynte å lete. Etter å ha lett en stund ble vi så redd for at hun hadde falt ned en skrent og skadet seg at vi ringte 113. Vi forklarte situasjonen og vi var på telefonen med dem i kanskje en halv time- tre kvarter, men etter litt mer leting fant vi henne tilslutt. Det viste seg at hun hadde begynt å gå til varde nr 2 og trodde vi skulle komme etter.

Turen ned var betraktelig mye lettere i og med at da visste vi hvor vi skulle gå. Endelig nede igjen og trygt framme på gården. Nå er det snart middag omnomnom.

Dette innlegget ble publisert i Grønt spa'tak, Natur og Ungdom, Politikk, Reise, Sommer, Sommer 11 og merket med , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.