Birøkting og illeluktende gress – dag 3 og 4 på Hattavare

Dag 3

I dag fikk vi endelig bygget ferdig grisehuset og Alf virket fornøyd. Etter det luket vi en hel potetåker for ugress. Du aner ikke hvor mye slit det faktisk er! Med vonde rygger satt tre skitne piker seg og spiste hjemmelaget pizza. Det er sjelden jeg har vært så sliten og støl! Likevel er det utrolig å kunne gå ut av døra og møte på et levende postkort.

Dag 4

Først fikk vi satt opp strømgjerdet slik at villsvinene ikke stikker av. Etter mye slit med tråden rundt og ugress som ville ført strømmen ned i bakken fikk vi oppgave nummer to, strø silo over potetåkeren. Silo er forresten det som er inni traktoregg, nemlig surt, muggent, illeluktende gress. Den stanken, det synet og den pinen vil jeg nødig gå gennoppleve, dessverre har vi halve åkeren igjen. Jeg ble ordentlig uvel og det var ikke akkurat en veldig koselig jobb. Hendene mine lukter fortsatt silo og har et hint av gulfargen. Heldig vis spurte Alf om vi ville være med på andre siden av vannet der han har de to bikubene sine. Det var en opplevelse utenom det vanlige. Det svermet av veps rundt meg og Hilda og vi fikk studert dem ordentlig på nært hold. Da vi kjørte tilbake med båten bestemte jeg meg helt spontant for å hoppe uti med nesten alle klærne på. Til min lykke var noen av ungene til Alf, Åse (13), Dagny (10) og Henrik (18) også ute å badet. Så vi badet litt sammen. Vi kom opp til Elises nydelige vegetarlasagne som hun lagde fra bunnen av. Den smakte himmels og vi takker Elise for et fantastisk måltid. Etterpå ble det fotballkamp på gårdsplassen og frisbiekasting. På tampen av dagen tok jeg og Elise oss et nakenbad i midnattssolen. En fantastisk måte å avslutte noe som viste seg å bli en riktig fin dag.

Dette innlegget ble publisert i Grønt spa'tak, Happy hour, Natur og Ungdom, Politikk, Reise, Sommer, Sommer 11 og merket med , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

