Mushroom

Ettersom man blir eldre oppdager man at man kan like flere ting på en gang. Før var jeg av den oppfattingen at om man hadde én stil kunne man ikke skifte og om likte én type musikk kunne man ikke like en annen type. Jeg tok feil. Selv om jeg har praktisert dette med musikk ganske lenge, altså at jeg hørte på mange sjangere, er det er ikke før nå jeg er bevisst på forskjellen.

«Hva slags musikk hører du på a?» Det spørsmålet er jeg nok ikke alene om å ha blitt spurt flere ganger. Hva skal man egentlig svare?  Skal man stå der i et kvarter å liste opp musikken man kan finne på å høre på? Mitt svar har blitt noe sånt som » Alt fra Rammstein, til Kaizers, til Rihanna, til Chet Baker til Bach og ikke minst Infected Mushroom». Ja, for Mushroom var det jo jeg hadde tenkt til å skrive om.

En ny sjanger jeg har oppdaget. Datamaskinmusikken. Jeg har tidligere tenkt at det var mye mindre avansert en den musikken som ble lagd på 20-50-tallet. Selv om  det bare er å trykke på knapper på et tastatur kan det være like mange lag, like dyp musikk som den musikken som blir spilt av storband. Så jeg har altså funnet gleden mushroom-musikk som jeg liker å kalle det. Ikke minst charleston blandet med tekno! Finnes det noe kulere? Tror ikke det nei (sannsynligvis jo, men det lager ikke en  like kul effekt når jeg skriver) Caravan Palace in my❤. Søk det opp om du er like kul som meg.

Dessuten er jeg veldig glad i sangen Becoming Insane… det er ett eller annet ved den.. men jeg kan ikke sette fingeren på det.. kanskje noen andre kan?

Dette innlegget ble publisert i Happy hour, Randomness og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Mushroom

  1. Marius sier:

    Jeg hører også på mye rart. Jeg pleier å måtte svare noe sånt som «alt fra Enya, Therion, ABBA, Coheed and Cambria, Agonoize, Queen, Jaga Jazzist, Jonathan Coulton og Lissie, til Captain Credible, Mika, Svenson & Gielen, Dubmood, Deadmau5 og FantomenK.»

    Noen satte på Caravan Palace sin «Dragons» på en fest jeg var på, og jeg elsket det.
    «Becoming Insane» er rett og slett en fin kombinasjon av to veldig forskjellige sjangre. Fine lyder sammen.
    Men jeg klarer heller ikke sette fingeren på hva det er, nøyaktig.

Legg igjen en kommentar

