Perfekt

Jeg vil være perfekt.

Ikke 100% perfekt, men litt. Litt perfekt hadde vært fint. Men det er jeg ikke, selvom jeg prøver. Av og til veldig hardt også, men det nytter ikke. Jeg er ikke perfekt, ingen er perfekte.
Av og til skylder jeg på samfunnet. At det er alle bildene av perfekte mennesker jeg blir fora med hver dag som gjør meg usikker. Overalt blir jeg fortalt hvordan jeg burde være og hvor langt unna jeg er å være det. En ting er plakatene og reklamene som er retursjert og fiksa på, men en annen ting er de pene menneskene. De er over alt og jeg skjønner ikke hvordan de får det til.
Samfunnet vil ikke bare ha skjønnhet dog, så det holder ikke at du er pen. Du skal være hyggelig, gavmild, morsom, ryddig, flink i ALT, spennende, høflig, kreativ, engasjert, kul, avslappa og kanskje viktigst: IKKE for mye!
Det er ofte mitt problem. Jeg er for mye. Og det er kanskje værre enn å være for lite. I noen sammenhenger iallefall. Folk blir så fornærma og sure. Og jeg blir lei deg. Det er en dårlig sirkel det.

Jeg vil si fuck systemet.
Men det er enda en av tingene jeg ikke får til.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

