Skeive Dager

Two, four, six, eight, how do you know youre kids are stragiht..

..var slagordet til Skeiv Ungdoms nye t-skjorter. I år var jeg frivillig for Skeiv Ungdom på Skeive Dager. Det var sykt rått..og en halv! På ungdomsområdet vårt hadde vi sofaer, en stand, kosebinge, badminton og masse annet fett. Vi hadde lagd t-skjorter, skeiv ungdom-nett og fikk verva masse. Hver dag var det noe som skjedde på ungdomsområdet og det feteste var når Betty Dodson, ja riktig, motherfuckin’ Betty Ann Dodson kom og hadde foredrag/dialog med oss unge. Hun la ann på meg og typen min som hadde kledd oss opp i old fashion penklær. Betty Dodson er en feminist, kunstner og aktivist som var en av pionerende på 70-tallet om kvinners seksualitet og vulvaen.  Hun er bare dødtskul!

Jeg er så fornøyd med at jeg greide å få med min kjære i paraden. Som sagt var vi kledd opp i finstasen, han med dress og sløyfe og jeg med korsett og langt skjørt. Jeg var paradeansarlig for Skeiv Ungdom i år og det var spesielt kult mtp at vi gikk først i paraden! Vi hadde en flaggborg med gay pride flagget først, transflagget i midten og lærflagget (BDSM-flagget) til sist.
I år var det 1200 stolte mennesker som gikk i paraden. Det er dobbelt så mange som i fjor!

Jeg er panfil, jeg er stolt! Håper du er det, hva enn du føler, utrykker, mener at du er🙂

Dette innlegget ble publisert i Happy hour, Politikk, Sommer og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

