Folket på Digerberget!

I en god stund nå har jeg viet en søndag i måneden til å bli banket av små barn. Rettere sagt har jeg vært lagleder på Eventyrspill. Eventyrspill er kort sagt barnelaiv og jeg er da leder for en av gruppene. Jeg startet som leder for landsbybeboerne, men ble fort satt over til orkene. På søndag skal jeg være alveprinsessen og ha ansvar for alvene. Jeg synes det er mer utfordrene enn ork eller menneske fordi jeg må prøve å være diplomatisk og fredfull. Det er det fullstendig motsatte av hva de fleste (ikke alle) barna vil. De er glad i dumme NPCer de kan banke. Likevel er det veldig gøy!

Historien handler om folket på Digerberget (Ekerbergskogen) og hvordan de lever i forhold til hverandre. Det varierer litt hvor mange grupper det er, men det er tre hovedgrupper; orkene, alvene og menneskene. I tillegg er det Kongen i Viken og hans stormtropper. Sistnevnte spilles ofte av foreldrene til barna og kule laivere som er med fordi det er gøy. I skogen så lurer det selvfølgelig også forskjellige dyr og mønstre man kan møte på.

En av de tingene jeg liker så godt med Eventyrspill er at det blir en kontrast til skjermene man sitter forran hjemme. Man kan gjøre det samme som i et dataspill, bare på ordentlig. Eventyrspill er en aktivitet hvor man spiller hovedpersonen i sitt eget eventyr. Som spiller  vil du sammen med dine felles eventyrere måtte overkomme fiender og vanskeligheter for å få historien til å ende godt. (Ihvertfall om du vil spille en snill karakter🙂

Det er noe jeg virkelig vil andbefalle til alle barn!
(Eventet og påmelding ligger her: http://www.facebook.com/events/454441804608007/)

Dette innlegget ble publisert i Høst, Laiv og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

