Coming home for Christmas

Det er lenge siden jeg har gledet meg så mye til jul. Jeg kunne nesten ikke vente til advent og 22. desember. For jeg har helt til nå vært uten min elskede i 3 måneder og for meg som er så ung kjennes det ut som en evighet. Han har væt i Nord Dakota og studert for å bli flygeleder og jeg er så utrolig glad på hans vegne. Likevel er det ganske kjipt å være den som blir igjen.

Men mine bønner ble altså hørt og han fløy over atlanteren for å tilbringe jula med meg og familien min. Det synes jeg både er generøst, fantastisk og modig gjort av han for det er ikke bare bare å feire jul i vår familie. Hos oss er jul kjempeviktig og vi har hauger av tradisjoner som Nebo nå måtte lære. Julesanger, hilsing av juletre, julefeiring som varer i 14 timer, osv, han tok alt på strak arm. Jeg er så lykkelig både fordi det har gått så bra og fordi han er her hos meg igjen. Det er virkelig en julevelsignelse.

Tradisjonelt har julaften vært hos mormor og av og til hos en av hennes døttre (tante eller mamma), men med tanke på at mamma og pappa har vært skilt noen år nå, var det pappas tur i år. Selvom vi har eid rekkehuset på Korsvoll siden vi flyttet til Oslo for over 10 år siden har vi aldri feiret julaften der. Likevell skulle dette bli både første og siste gang det ble feiret der, for pappa har kjøpt leilighet på Majorstua og skal selge rekkehuset over nyttår.

Jeg hadde helt ærlig ikke så veldig store forhåpninger for denne julaften (unntagen at alt blir fint med Nebojsa der), men det skulle vise seg at jeg undervurderte både pappa og selskapet. Et veldig vakkert pådekked julebord, bugnende av mat ble settingen for en virkelig hyggelig atmosfære. Med pappas bror og hans kone og to sønner ble det god stemmning og liv i stua. Alt var rett og slett tilnærmet «perfekt».

Jeg er veldig glad og føler meg priveligert som har så kjærlig familie og fantastisk kjæreste. Jeg kan titte bort på min kjære som ligger og tar en hvil på sofaen og være ordentlig stolt. Nå gleder jeg meg til vi skal sette oss på bussen på vei mot Arendal og besøke hans familie og venner.
Livet mitt har blitt lysere igjen og en ny start venter meg over nyttår i Kungälv på folkehøyskole. Riktig gledelig jul og godt nytt år!

Dette innlegget ble publisert i Happy hour, Kulde og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til Coming home for Christmas

  1. Ole sier:

    Skal faren din flytte og har han blitt gift med sykepleieren?! Omg. Gratulerer og alt sånt, kommer til å savne rekkehuset😦

  2. Marius sier:

    Så koselig å høre.🙂
    Fortsatt god jul og godt nyttår!
    Hugsies.

  3. Marius sier:

    Koselig å høre.
    Fortsatt god jul og godt nyttår!
    Hugsies.

Legg igjen en kommentar

