Mys

Jeg liker ordet mys. Det er så hyggelig, som passer bra i og med at det er det det betyr (detdetdet). Som du kanskje skjønner er hodet mitt en smule språkforvirret. Nesten aller rundt meg snakker nesten-norsk og to av lærerene mine snakker en annen type nesten-norsk blandet med førstnevnte. Dette er altså i følge hjernen min, men det er jo egentlig snakk om svensk og dansk. Det stopper ikke der dog. Vi har jo engelske innspill fra de som nesten snakker svensk eller fra meg som ikke skjønner hvordan man skal forklare rare norske ord. Men misforstå meg rett, jeg liker et og det er spennende med så mange nye inntrykk, men det er veldig slitsomt.

Men jeg hadde jo tenkt til å skrive om mys, altså kos. Hør etter! Jeg har nettopp sett den koseligste filmen på lenge! Den beste sommaren, Gud som jeg gråt. Utrolig rørende. Se den! Når det er sagt merker jeg nå at jeg egentlig var litt for trøtt for å skrive innlegg i kveld, sp da blir det med dette. God natt mitt elskede Oslo og sov godt lille Norge. Drøm søtt verden.

Dette innlegget ble publisert i Happy hour, Kulde, Skole og merket med , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

