Facebook, epost, flikr, sms, skype, blogg, whatsAPP og et par andre nettforum er alle stedene jeg (som oftest) følger med på daglig. Om jeg får en melding blir jeg så fokusert på den at jeg nesten mister tråden om jeg ikke sjekker den med en gang. Jeg har alltid en liten bit av fokuset mitt på telefonen. Alltid. Jeg mener altså _hele_ tiden. Den piper og vibrerer støtt og jeg greier ikke å få hjernen min til å slutte å bruke energi på den. Jeg er alltid på. Alltid. Og jeg er ikke alene.

Jeg er ikke i nærheten av ekstrem en gang. I og med at jeg har en Windows Phone kan jeg ikke ha alle de kule appene som snapchat og drawsomething. I tillegg har jeg ikke satt meg inn i hverken tumblr, google + (unntagen til hangouts), twitter eller linkdin. Jeg grøsser ved tanken på hvor koblet opp vår oppvoksende generasjon er til disse små lysene dingsene vi går rundt med konstant. Ikke det at jeg ikke liker å ha muligheten til å kunne kontakte hvemsomhelst, nårsomhelst, hvorsomhelst. Jeg elsker at jeg kan ha daglig kontakt med min kjære som er helt på den andre siden av verden.

Men folkens, dette har gått for langt.

Min teori er at det gjør at vi ikke er i stand til å slappe helt av. Om man ikke bestemmer seg for å legge fra seg telefon, iPod, iPad, laptop osv slipper man seg aldri helt fri. Jeg har i det siste lurt forferdelig mye på hvorfor jeg har vært så sliten hele tiden. Jeg har følt meg fyllesjuk siden torsdag selvom jeg ikke har drukket en dråpe. Men jeg legger nå en stor del av skylden på at jeg ikke har restituert skikkelig. Jeg har vært på enten her eller der. Derfor, mine Damer og Herrer, skal jeg (mest sansynelig) i morgen ta med meg et pledd, frukt og en bok ut i Botanisk hage og slå av mobilen for en liten stund. Tenk på det! Jeg lever på kanten as.

Dette innlegget ble publisert i Mindset og merket med , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til

  1. elise sier:

    Jaaaa. Evt kan du komme hit og låne badekaret, da er det mye enklere å glemme mobil. Jeg lover, med en gang man blir vant til å legge bort mobilen litt er det faktisk utrolig deilig. Kos deg kjære🙂

  2. Even T sier:

    Gjør det, gjør det, gjennomfør det! Jeg fikk det mye bedre etter at jeg kvittet meg med min smarttelefon.

Legg igjen en kommentar

