Tangsrpælldagan

I helgen har jeg vært på oppdrag for Junior. Det er den nye arbeidsgiveren min og dette ble mitt andre oppdrag for dem. Første dag på jobb var på torsdag forrige uke og da dro vi til Kongsvinger med en smurf og meg som ansiktsmaler. Denne gangen var oppdraget i Lauvsnes i Nord Trøndelag. Dit skulle vil altså kjøre. Normalt ville vi tatt fly, men pga et eller annet skulle vi denne gangen kjøre de 11 timene det tar til Lauvsnes. Heldigvis skulle vi stoppe i Trondheim og sove der. Det tar allikevel mellom 8 og 9 timer å kjøre dit.
Vi forlot Oslo halv ti fredag morgen med fire glade frøkner og to smurfer i bilen. Kjøreturen til Trondheim var smertefri, men lang. Vi checket inn på Radisson Blu ved Værnes. Dvs at vi var langt fra Trondheim og hadde ikke ork til annet enn å besvime på hotellrommet etter litt lesing og den slag.
Neste dag sto vi opp kl seks for å dra en time senere mot Lauvsnes. Det tok litt under tre timer og var en veldig fin kjøretur. Nok en gang sier jeg bare, norsk natur, it’s the shit og Lauvsnes er intet unntak. Wow!
Vi var bestil til Tangsprælldagan. Jeg hadde ikke forventet så mange folk. Det var som en 17.mai-feiring! Dvs at jeg hadde lang kø ved ansiktsmalerbordet mit og var mildt sagt superstressa konstant. Jeg var ikke helt fornøyd med nivået på malingene i starten, men det tok seg opp. Etter mange timer var jeg solbrent, hadde kramper, hadde ryggplager som en 80 år gammel dame og fullstendig kake på alle mulig måter. Jeg sovnet med en gang vi satt oss i bilen.
En tidlig natt og en tidlig morgen. Nå er vi på vei tilbake til Oslo. Jeg er veldig sliten , men jeg er stolt av meg selv.
Selvom det har vært en hard helg har det vært hyggelig og så er det veldig verdt det med tanke på at dette betaler Roskilde-billetten min. En dag igjen så drar jeg!

IMG_5282 IMG_5285

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

