For fort

Tiden går alt for fort. Jeg får ikke tid til å ta en innpust før neste utpust allerede skal tvinges ut. Jeg vil så mye og jeg hadde masse energi og engasjement. Så hvor i alle dager har det blitt av? Jeg er veldig lei av å ikke orke og ikke takle. Og det blir vel en ond sirkel. Jeg spinner meg selv nedover som en annen skrue og på denne skrutrekkeren virker det ikke som det finnes en reversknapp. Jeg prøver hele tiden, men jeg føler at jeg kun skuffer meg selv og skulker på en eller annen måte. Jeg skjønner det ikke for jeg prøver jo og jeg vil virkelig, men allikevel kan jeg ikke la være å tvile på meg selv. Jeg tviler konstant på om jeg egentlig ikke er så feil, men at jeg kun er lat. Hvordan kan jeg vite og hvordan kan andre vite? Sånn sett skulle jeg nesten ønske noen kunne se inn i hodet mitt og fortelle meg hva som er galt, for så å fikse det.

Jeg gjør konstant ting for å prøve å gjøre situasjonen bedre, men når ett problem er fikset kommer det bare ett nytt et. Inne i hodet mitt har jeg de fleste svarene. Jeg vet hvordan jeg kan gjøre det bedre og jeg vet hva som er bra og fornuftig og hva som ikke er. Derfor lurer jeg veldig på hvorfor jeg ikke greier å fikse meg selv, når jeg har alle verktøyene.

Som tidligere nevnt trenger jeg virkelig denne bruksanvisningen på livet.

Kommer jeg noen gang til å vokse dette av meg?

Dette innlegget ble publisert i Mindset og merket med , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til For fort

  1. ELISE sier:

    Ta det med ro, kjære! Livet handler om å leve, ikke overleve. Jeg vet det er enklere sagt enn gjort, men ta det fra meg – du har ingenting å tvile for. Jeg har kjent deg i fem år, og du er fantastisk som få. Alle har sine dager, og alt går ikke alltid som man tenker. Du trenger ikke være perfekt, og bare det at du tenker «er jeg bare lat?» beviser at du ikke er det. Du gjør alt du kan for å oppfylle dine egne og andres kriterier for å være bra nok. Sånn sett tror jeg du kunne ha godt av «å være litt lat», la deg selv slappe av. Du vet selv hva som er best for deg, ikke tvil på det. Du er fin, prat med meg om du trenger det❤

Legg igjen en kommentar

