lhbt:status 2013

Barne-, likestillings- og familievernsminister Solveig Horne (FrP)

Barne-, likestillings- og familievernsminister Solveig Horne (FrP)

I forrige uke holdt lhbt-senteret (lhbt.no) et seminar ved navn lhbt:status 2013. Det handlet om hvordan det er å være lhbt*-person i Norge i dag. Det ble lagt frem en hel masse interessante forskningsrapporter og det ble holdt foredrag og paneldebatter. Direktøren og statsråden var der og jeg. Lille meg – som fotograf (betalt og greier!). Det ble faktisk en del rimelige bra bilder.

Det var utrolig lærerikt og opplysende og det viser seg at det faktisk ikke er like greit som jeg regnet med å være lhbt*-person i Norge i dag. Spesielt ikke transperson eller lhbt*-person med innvandrerbakgrunn. Og ikke minst bifile kvinner som tydeligvis sliter mer enn andre lhb-personer. Interessant…

Jeg kommer nok med flere bilder etter at jeg hr redigert og finpusset. Men hepp hepp for meg som nå kan kalle med profesjonell fotograf!😀

Dette innlegget ble publisert i Politikk og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

